Ostatnie chwile przed egzaminem z języka polskiego.

IMG20220504085505 1jp4jp5

Odbieramy arkusze.

jp1

2z

zapal swiatlo wolnosci      W poniedziałek, 13 grudnia 2021 roku przypada 40. rocznica wprowadzenia stanu wojennego, który na długie lata pozbawił nas marzeń o wolnej, sprawiedliwej i suwerennej Polsce. W tę mroźną, grudniową noc aresztowano i wtrącono do więzień tysiące naszych rodaków, a na ulice miast i wsi wyjechały czołgi. Brutalną przemocą ówcześni przywódcy partyjni za wszelką cenę, nawet ludzkiego życia starali się utrzymać władzę. Żyjąc w wolnej Ojczyźnie, patrząc z nadzieją w przyszłość nie możemy zapominać o Tych, którzy walczyli o najświętszą dla nas wartość, jaką jest wolność. Składamy hołd tym poległym w starciach z milicją, śmiertelnie pobitym na komisariatach, internowanym a także zwykle zapomnianym, zmarłym z powodu braku opieki medycznej, osieroconym, zwolnionym z pracy lub zmuszonym do emigracji z powodów politycznych.

W 40. rocznicę tamtych tak odległych dla młodego pokolenia Polaków wydarzeń, uczcijmy pamięć Ofiar stanu wojennego Światłem Wolności. Nie byłoby wolnej i suwerennej Polski bez Ich walki i poświęcenia.

50c992997a574 o original 1R 1uid 04852217ab0fa5db15ccac659bbf7e4d1481630024061 width 907 play 0 pos 0 gs 0 height 515

Wycieczka do Wrocławia i w Góry Stołowe 20210929 124224

W ramach nowego projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę” ruszyliśmy na Dolny Śląsk. Poznawanie tego regionu rozpoczęliśmy od Wrocławia. Odwiedziliśmy tam Muzeum Narodowe, podziwialiśmy też dzieło Wojciecha Kossaka i Jana Styki -  "Panoramę Racławicką".

Drugiego dnia udaliśmy się w Góry Stołowe. Zdobyliśmy najwyższy ich szczyt - Szczeliniec Wielki, później napawaliśmy się niezwykłymi urokami Błędnych Skał.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy stolicę Dolnego Śląska - Wrocław. Na trasie naszego spaceru znalazły się m. in.: Hydropolis , Ostrów Tumski z archikatedrą św. Jana Chrzciciela Ossolineum, Uniwersytet Wrocławski  i Stare Miasto z pięknym ratuszem i kamienicami,

Ostatniego dnia na szlaku naszej podróży znalazł się zamek książęcy w Oleśnicy (początkowo była to posiadłość piastowska, następnie należała kolejno do rodów Podiebradów, Wirtembergów i Hohenzollernów) i bazylika św. Jana Apostoła w tym samym mieście.

Wycieczka dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń oraz była doskonałą okazją do poznania  pięknych i ciekawych zakątków naszego kraju.